diumenge, de novembre 18, 2007

Primera aproximació a Canalda

Aquest cap de setmana tocava un intensiu de via llarga amb en Gatsaule, l'objectiu: dues de les cent millors d'en Soldevila a la llista. Aquest plan començava a Terradets, pero el fred intens que va entrar durant la setmana ens va fer replantejar la opció i vam anar el dissabte cap a Canalda.



El tram de paret on esta la directa estel i les vistes des de la via

La via: Directa Estel, 6a 200m (V+ obligat)

La via esta equipada amb burils, i haig de dir que jo vaig veure la majoria de burils en prou bon estat... almenys no estaven rovellats jeje Aixo si.. dona més confiança algo més imponent sobretot en aquests terrenys on poca cosa es pot colocar.

I de cares a la via, com ja ha comentat en Joan al seu blog, la jornada va començar molt be, pero va quedar truncada per un vuelo amb mal aterratge en la zona alta de la via. La paret es veu força xula, a mi personalment em recorda un tros de suro.


Jo superant panxes amb tecnica zero i en Joan superant la primera panxeta


Pero be.. centrem-nos en el tram de via que vam pujar. Ja per trobar el peu de via es d'allò més fàcil, el caminet passa just per l'inici de la via, pero nosaltres ja vam anar a buscar-lo més aprop del ditet. Despres de mirar i remirar, vam acabar trobant l'inici, una pedra amb un espit (curiòs perque la via esta equipada amb burils !!)

Vaig començar jo amb el primer llarg, en principi tenia dos passos un primer de V+ i un segon de 6a, només d'arribar al primer ja m'ho haig de començar a mirar be, aixo de preses romes i desploms sense massa peu no es el meu ambient... haig de dir que al primer pas ja vaig tenir els meus problemes pero el vam superar pensant en com seria el segon. El segon encara era més duret.. i aqui si que ja vaig tenir problemes importants... deu n'hi do com tibava el grau o potser es que no estic acostumat a aquestes panxetes. Faig reunió a 3 burils i em segueix en Gatsaule que tambe es troba amb alguns problemes a les panxetes.


En Joan sortint del tercer llarg, tecnica canalda.. poc canto i molta destresa !!

El segon llarg ja comença amb un nova panxeta.. aqui en Gatsaule s'ho mira i remira.. i despres de treure recursos amb estreps, amb cordinillos... va sortir amunt i fins a la reunió amb tram més fàcil (no confondre una primera opcional amb dos burils). El tercer llarg marcava un primer tram de flanqueig... jo que anava inspirat em vaig cascar un flanqueig fins a l'altra punta de la paret.. per veure que la via segui just per sobre de la reunió on estava en Gatsaule. Aquest tram bastant vertical te la gràcia de ser bastant continuat i que els burils no els trobes fins que t'has tirat decidit cap amunt. Aqui vaig patir de valent buscant les preses de sortida entre tots els cantos romos... i no em vaig penjar per orgull propi jeje, el cas es que un cop trobaves les ultimes panxes i perdia verticalitat tenies un tram d'uns 10m sense cap buril i dificilment equipable... cagun dena.. com m'ho vaig mirar !! perque hi havia un passet dels que no motiven per acabar d'arribar a la reunió.

Jo en dos trams del tercer llarg, a la central buscant burils, i a dalt de tot del quart llarg ja de baixada.

Aqui ja sortiem cap al quart llarg, es xapava un primer buril a la dreta.. i d'excursió per la placa... tot i que relativament facil el seguent buril estava a can pixa !! Despres de xapar aquesta tocava un panxa... on sort que alguna anima caritativa hi ha fet un montoncito de pedres.. perque jo no ho vaig veure massa clar.. Després arribaves a una repisa i a superar una nova panxa amb un pas de sortida dels de mirar-s'ho, aqui es on fatidicament en Gatsaule va patinar i va picar amb la repisa... la veritat es que quan ho vaig fer jo no les tenia totes... i més quan el seguent buril ja era la reunió uns 2m per sobre del pas, i no es que al superar la panxa es converits en tram facilet ...

El cas es que aqui vam decidir tirar avall... jo vaig pujar a recuperar cintes, i vaig muntar reunió rapelable dels 3 burils amb un mallon i un cordino. Des de la R3 es pot baixar fins a la R1 i d'aquesta ja fins al terra.

Total una gran jornada... tot i la llastima de la lesió... pero aquesta roca no ha estat la que m'ha motivat més, per panxes desplomades les de vilanova que almenys hi ha canto del bo !!!

I res.. company recupera't aviat que en tenim de pendents !!

9 comentaris:

Jortx ha dit...

Encara no entenc com és que no ens vam veure... si estàvem de costat!!!!

Llàstima de l'incident, sinó segur que hauria estat una jornada rodona, que aquesta paret té quelcom...... màgic potser?¿

Salut mestre!

Raquel ha dit...

Ei Peter!!
Felicitats pel tram realitzat de la via! Ja saps que jo la tinc pendent... Canalda fa el seu respecte... jo en vaig fer una amb en Marc i l'Edu el febrer passat (no se què del vent, crec), i vist el primer llarg, vaig acabar tirant tota la via de segona!!

Estàs que no pares!!! Segueix així!

PGB ha dit...

Pere, llastima de l'accident d'en Joan. Pintava un gran cap de setmana...

A tibar-li vedell!

Miquel Sabadell ha dit...

Ei Pere! nosaltres tambe vam estar divendres per Canalda...quina pasada de lloc...i de quins pinyos ens vam lliurar...llàstima la caiguda del gatsaule...aquesta via la tinc pendent.

Gatsaule ha dit...

A més feia un dia magnífic ! Amb aquell fred i podent escalar en màniga curta....

Si que és un lloc màgic, però també cal tenir un bon nivell per anar-hi tranquil.

Aquí o a un altre lloc, ben aviat hi tornem, Piter !

Miquel Navarro ha dit...

Ei Piter anèu a fondo eh!!! Llastima de la lesió d'en Gatsaule, spero que es recuperi ràpid...per cert, m'apunto la via, je,je...ja saps que sempre m'en fàs venir ganes! ns veièm :)

jclaramunt ha dit...

Com li fots a la via llarga últimament!
A recuperar-se Gatsaule!
Salut!

Piter ha dit...

La paret estava massificada jeje i tothom estava sol jeje

Canalda imposa respecte.. aquestes panxes son de mal caure, de totes maneres haurem de tornar !!

el yeti ha dit...

Ei Piter!!Ara ja ens coneixem, i sa no som tant anonims, no??
Joder esteu que no pareu, ultimament, llastioma de la caiguda d´en Gatsaule, no??
Vinga a bveure, si em passdo més sovint pel roco!!