diumenge, de desembre 24, 2006

Apa... de nou cap a Beuda!!

[24 desembre]

Avui hem fet una nova matinal a Beuda. Hem marxat amb el meu l'Albert (el meu germà) i alla ens hem trobat amb en Marc i en Quim. Al cap d'una estona ha aparegut una colla de Figueres que coneixia en Marc i més tard ha vingut en Joan un conegut d'en Quim que venia a fer escalada en solitari amb el soloist, al trobar-nos s'ha unit al grup i ens ha muntat vies més exigents. Com sempre els veterans son els que apreten més !! Durant el dia ha anat passant bastant gent... deu n'hi do lo concorreguda que estava la zona.

A destacar la visibilitat brutal de la que gaudiem, amb vistes molt xules del canigó i en general el pirineu oriental, a part de la plana de l'empordà i part del pla de l'estany i la garrotxa.

Nosaltres ens hem centrat en el sector central, on hem estat ocupant quasi totes les vies del sector esquerra. El resultat del dia ha estat el seguent:

- "El patiment del solstici". 6a, 30m. Hem començat per aquesta amb l'Albert ja que era la més facil del sector. L'he començada be, pero he hagut de parar a descansar abans del pas de la via, que després he resolt sense problemes. L'Albert si coloca i la resol en top-rope.

La intenció era seguir amb els 6c del costat, "la santi" i "la fobia social"; pero ha arribat gent i hem hagut de canviar els plans i hem anat on hi havia en Marc i en Quim.

- "Orus, ke pel kul caguen els morus". 6a+, 30m. Segona del dia, ja escalfats surt molt be, tot i que avui l'he trobat més dureta que l'ultim dia, tot i aixo s'encadena sense cap problema. L'Albert la munta de primer amb algun petit ensurt pero s'ha de dir que de forma molt correcta.

En Marc a la via "Thi va la pell", 6b+/6c.

Aqui arriba en Joan i comencem amb les vies més complicades.

- "Skup", 6c+/7a, 30m. La munta en Joan i la provo en top-rope, un pas bastant duret al principi que el supero en A0 despres d'alguna caiguda. De totes maneres m'han explicat com es resol el pas i crec que entrenant acabara sortint segur. La part superior més assequible i surt sense problemes (s'ha de dir que aquesta part deu ser com a màxim un 6b+).

-"El punki, el guiri i el orus". 6c+, 30m. Via que no deu fer gaire gent.. hi havia un arbre a mitja via bastant gran. Es una via llarga i sostinguda en un grau inferior al que marca (jo diria que 6b màxim) i amb un sol pas més duret a mitja via que es pot resoldre molt be en A0. EnMarc em comenta que la veu assequible, i per tant l'intento de primer i acabo fallant al pas clau. La resta de via em surt molt be, i la trobo molt disfrutona.

La meva intenció era provar la via "Murri", 7a+. Pero com que haig de marxar i aquesta esta bastant cotitzada, decideixo anar al sector de sota a fer una via que m'encanta:

- "La ressaca Perpetua, 6a+/6b, 32m. Un classic de la zona, molt xula i l'encadeno sense cap problema. La trobo molt xula per la varietat d'estils que reuneix. Highly recommended !!!

En Joan en la via "Estramonio", 7b/7b+

Aqui jo ja plego, que els reis arriben abans d'hora i em passen a buscar per anar a ARESTA Olot, on tenim encarregat un munt de material per a la travessa dels pirineus. De totes maneres l'Albert la prova i em comenta que tot i que no la veu encadenable, practicant-la molt acabarien sortint la majoria de passos, aixi que la posem al grup de tasques pendents. Mentre marxo en Joan i en Marc van fent alguns intents a la via "Estramonio", 7b/7b+; aquesta ja em diuen que es bastant més dura que les anteriors.


Apa... bon Nadal!!! i bones Festes!!